Sucs i batuts verds. Més que una moda

Els sucs i batuts verds són preparats senzill i refrescants que ens aporten hidratació i grans quantitats de nutrients essencials, oxigenen a la sang a la vegada que desintoxiquen i drenen l’organisme.

La diferència principal entre un suc i un batut (de qualsevol color o ingredient) és que el primer es realitza amb liquadora o espremedor i se separa la polpa. El batut fa servir tota de la fruita i s’afegeix líquid, com l’aigua o la llet vegetal.

Els sucs verds tenen una bona quantitat d’ingredients de color verd com poden ser els espinacs, les bledes, l’api, el bròquil, cogombre… Etc. Rics en fito nutrients i antioxidants. Serveixen perquè descarregar el fetge de tòxics, eliminar les toxines que es van acumulant en el cos i aportar clorofil·la, el cos es manté jove i lliure de malalties.SucVerd

Quan el suc verd?
El suc verd no conté fibra. És una beguda ideal per a depurar l’organisme i aportar nutrients a totes les cel·lules.
Si volem fer una cura de desintoxicació i depurar l’organisme, el prendrem en dejú durant un període de 7 dies. Tot i que ens aporta gran quantitat de nutrients. No podem considerar el suc verd un àpat, després de prendre’l cal fer un bon esmorzar. Recordem que és millor trencar el dejuni de tota la nit de manera progressiva, primer bevent el suc i passada mitja horeta, ingerint aliments sòlids i amb fibra, que ens ajudin a eliminar els tòxics del tracte intestinal.
És molt important observar-nos i escoltar-nos. No a tothom ens van bé ni ens senten bé els mateixos aliments. Els sucs vers són molt nutritius i depuratius, els vegetals verds són, per naturalesa, amargs. Això vol dir que ens drenaran i depuraran, però si ens sentim dèbils o cansats, o tenim tendència a la sequedat (pell seca, ulls secs, molta sed…) el suc verd pot agreujar aquest símptoma. Com gairebé tot a la vida, la clau està a trobar l’equilibri.

Quan el batut verd?
El batut té tota la fibra dels ingredients i pot formar part d’un àpat: esmorzar, dinar, el berenar o sopar.
En la meva opinió, el millor moment per a prendre el batut verd és a mig matí, hem de tenir molt present que es tracta d’una beguda molt Yin, si el prenem amb l’esmorzar, podem estar desafavorint que la nostra energia Yang emergeixi amb la força que necessitem per encarar el dia. En canvi si prenem el suc al migdia, quan l’energia Yang ja s’ha desenvolupat amb tota la seva força, o per berenar, quan l’energia Yin està entrant i pren el lloc del Yang, estarem afavorint el nostre cicle energètic i això farà que ens sentim més vitals.

Sucs i batuts verds a la carta
A l’hora de decidir quins ingredients portarà el nostre suc/batut és molt important escoltar-se un mateix.
Tots els aliments vegetals verds són amargs: te verd, espinacs, bròcoli, ruca, bledes… i l’amarg és un gust que ens drenarà i ens ajudarà a depurar, però si ens passem, també ens pot deshidratar. Si tenim la pell o els ulls secs, la llengua vermella, tenim tendència a patir sed, som calorós de mena… hem de vigilar amb els sucs verds i compensar el seu efecte afegint algun aliment àcid a la recepta: suc de llimona, poma…

A vegades els sucs i batuts poden resultar indigestos, especialment si fem servir alguna fruita tropical perquè la seva naturalesa és molt fred: papaia, advocat, plàtan… Podem ajudar al nostre sistema digestiu afegint al suc/batut alguna espècie que escalfi i ajudi a pair millor: gingebre, canyella, pebre…

Si tenim molta toxicitat acumulada (acidesa), obesitat, cel·lulitis, acne, tenim tendència a retenir líquids, podem afegir al suc algues en pols, molt alcalinitzants. Les més interessants són:

  • l’Alga Chlorella, una alga molt depurativa i un potent agent quelador, capaç d’eliminar metalls pesants del cos.
  • L’Alga Spirulina aporta tots els aminoàcids essencials i vitamines del grup B, és a més un potent antiinflamatori i un regulador del cicle hormonal femení.

Un batut verd gairebé prefecte

  • el suc d’una aranja rosa
  • 1/2 got de llet de coco
  • un plàtan
  • una llesca de papaia
  • unes fulles crues d’espinacs
  • unes fulles de menta
  • una llesca de gingebre
  • 1/2 culleradeta de chlorella en pols
  • 1/2 culleradeta de Spirulina en pols

SucVerd2Posem tots els ingredients tallats i nets a la batedora i ho triturem bé fins que quedi una crema fina.

Aquest batut m’agrada molt perquè manté un bon equilibri de sabors, emmascarant el gust de les algues, que no resulta especialment agradable.
El coco i el plàtan aporten un estímul extra per a la vesícula biliar pel seu contingut en greix. L’aranja aporta un cert toc àcid, que evita la pèrdua excessiva de líquids. La papaia i el gingebre ajuden a la digestió i milloren la funció digestiva. La menta estimula la circulació energètica del fetge i dóna un toc refrescant al batut. La fibra dels ingredients ens assegura una bona neteja del circuit entero-hepàtic i del budell gruixut.

NOTA: Les quantitats per a aquesta recepta donen per a dues persones, si no ens acabem el suc, el podem guardar, sempre i quan el congelem per tal de preservar el màxim tots els elements antioxidants que porta.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s